Miért fontosak a mentes ételek?

Abonyi Orsi, dietetikus

Abonyi Orsi, dietetikus

Napjainkban egyre gyakoribb az a jelenség, hogy bizonyos élelmiszerek, élelmiszer alkotók az arra érzékeny embereknél komoly gondokat tudnak okozni.

A tejcukor, azaz a laktóz lebontása minden harmadik ember esetében jelent ilyen fennakadást, amíg a glutén érzékenység, vagy más néven cöliákia a lakosság nagyjából egy két százalékát érinti, de sokan nincsenek tisztában a betegségükkel. Ilyen esetekben a kényszerűség szüli a „válogatósságot”, máskor pedig egyéni preferenciák, például ha etikai okokból táplálkozunk vega vagy vegán, az az hús- és állati eredetű termék mentesen.

A Halpatkó 🐟 esetében minden vevő egyformán fontos, így igyekeznek minél többüknek értékes, vegyes, változatos, egészséges, kiegyensúlyozott fogásokat biztosítani, akkor is, ha ilyen-olyan alkotótól mentes ételekről beszélünk. Képzeld csak el, hogy a grill zöldségköret 🥕🍅 🍆 például csak azért nem tartalmaz vajat, hogy azt a laktózérzékenyek is bátran fogyaszthassák – köszönhetően a folyamatos termékfejlesztésnek, és a jelzett vevői igényeknek. Az új vega kínálat a burgerekkel és a Vega MIX tállal pedig egy olyan fejlesztése a Halpatkónak, ami a húsmentes 🌱 étrendet tartók számára lehet ideális választás, de finom ízei miatt mindenkinek érdemes egy próbát tenni a lencsés vagy babos házi pogácsából készült 🍔 burgerekkel is.

Arra gondoltam, segítek nektek, ha valamilyen mentes diétát követtek! 

Elsőként nézzük meg, mire érdemes figyelni, ha valamilyen szénhidrát anyagcsere zavarban szenvedsz, és szeretnél valamilyen halas finomságot ebédre élvezni:

🐟  válassz inkább natúr halakat, így nagyobb mennyiségű körettel számolhatsz a megengedett szénhidrátmennyiségedben, javaslom a “Frissen fitt” kategóriát, vagy az előétel finomságait

🍆  ne minimális, hanem ideális, optimális mennyiségű körettel, lehetőleg lassabban felszívódó szénhidrátösszetételű falatokkal kalkulálj, a patkó sült burgonya, vagy a roppanós grill zöldség szerintem okos és egyben finom megoldás lehet, kettő az egyben

🥗  végül pedig koncentrálj mindenképpen a megfelelő mennyiségű rost bevitelére is, erre a kevert saláta számos fogásban segítségedre lehet

Szóval natúr, prézlimentes hal, elegendő, nem sok-nem kevés köret, és bőséges zöldköret, így már minden adott is egy izgalmas, finom, egyben mégis IR-kompatibilis ebédhez, vagy vacsorához.

Jó étvágyat!

-Abonyi Orsi dietetikus-

Kövess minket!

Legújabb cikkeink

Miért fontosak a mentes ételek?
#egészségtippek

Miért fontosak a mentes ételek?

Napjainkban egyre gyakoribb az a jelenség, hogy bizonyos élelmiszerek, élelmiszer alkotók az arra érzékeny embereknél komoly gondokat tudnak okozni.

#egészségtippek

Szezonalitás szerepe az étkezésben

Itt az október 🍁🌰, az ablakon kopogtat a hideg, így egyre nehezebbnek tűnik, hogy friss, tápanyagban dús zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszunk.

Fűszerezd meg napjaidat