Ételallergiák, intoleranciák, mentes diéták

Abonyi Orsi, dietetikus

Abonyi Orsi, dietetikus

Napjainkban egyre gyakoribb az a jelenség, hogy bizonyos élelmiszerek, élelmiszer alkotók az arra érzékeny embereknél komoly gondokat tudnak okozni - Abonyi Orsi dietetikusunk írása.

A tejcukor, azaz a laktóz lebontása minden harmadik ember esetében jelent ilyen fennakadást, amíg a glutén érzékenység, vagy más néven cöliákia a lakosság nagyjából egy két százalékát érinti, de sokan nincsenek tisztában a betegségükkel. Ilyen esetekben a kényszerűség szüli a „válogatósságot”, máskor pedig egyéni preferenciák, például ha etikai okokból táplálkozunk vega vagy vegán, az az hús- és állati eredetű termék mentesen.

A Halpatkó esetében minden vevő egyformán fontos, így igyekeznek minél többüknek értékes, vegyes, változatos, egészséges, kiegyensúlyozott fogásokat biztosítani, akkor is, ha ilyen-olyan alkotótól mentes ételekről beszélünk. Képzeld csak el, hogy a grill zöldségköret például csak azért nem tartalmaz vajat, hogy azt a laktózérzékenyek is bátran fogyaszthassák – köszönhetően a folyamatos termékfejlesztésnek, és a jelzett vevői igényeknek. Az új vega kínálat a burgerekkel és a Vega MIX tállal pedig egy olyan fejlesztése a Halpatkónak, ami a húsmentes étrendet tartók számára lehet ideális választás, de finom ízei miatt mindenkinek érdemes egy próbát tenni a lencsés vagy babos házi pogácsából készült burgerekkel is.

Arra gondoltam, segítek nektek, ha valamilyen mentes diétát követtek! 

Elsőként nézzük meg, mire érdemes figyelni, ha valamilyen szénhidrát anyagcsere zavarban szenvedsz, és szeretnél valamilyen halas finomságot ebédre élvezni:

  • válassz inkább natúr halakat, így nagyobb mennyiségű körettel számolhatsz a megengedett szénhidrátmennyiségedben, javaslom a “Frissen fitt” kategóriát, vagy az előétel finomságait
  • ne minimális, hanem ideális, optimális mennyiségű körettel, lehetőleg lassabban felszívódó szénhidrátösszetételű falatokkal kalkulálj, a patkó sült burgonya, vagy a roppanós grill zöldség szerintem okos és egyben finom megoldás lehet, kettő az egyben
  • végül pedig koncentrálj mindenképpen a megfelelő mennyiségű rost bevitelére is, erre a kevert saláta számos fogásban segítségedre lehet

Szóval natúr, prézlimentes hal, elegendő, nem sok-nem kevés köret, és bőséges zöldköret, így már minden adott is egy izgalmas, finom, egyben mégis IR-kompatibilis ebédhez, vagy vacsorához.

Jó étvágyat!

-Abonyi Orsi dietetikus-

Kövess minket!

Legújabb cikkeink

Allergén információk már a weboldalon is!
#egészségtippek

Táplálékallergiák és intoleranciák

A táplálékallergiák és intoleranciák problémája egyre gyakoribb, így az allergén jelöléseket már a weboldalon is megtaláljátok. Ezen kívül mikre érdemes figyelned? Abonyi Orsi dietetikusunk cikkéből kiderül.

További egészség tippek

Allergén információk már a weboldalon is!
#egészségtippek

Táplálékallergiák és intoleranciák

A táplálékallergiák és intoleranciák problémája egyre gyakoribb, így az allergén jelöléseket már a weboldalon is megtaláljátok. Ezen kívül mikre érdemes figyelned? Abonyi Orsi dietetikusunk cikkéből kiderül.

Bővebben >